ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

گیل یار

 

poorhadi1
وی در سال 1332 در بخش خمام از توابع رشت به دنیا آمد تحصیلات ابتدایی را در زادگاه و تحصیلات متوسطه را در رشت و انزلی به پایان رساند. پس از چندی به کشور المان رفت و نزدیک دو دهه از زندگی خود را در آنجا گذراند و در سال 1380 به ایران بازگشت و به طور جدی در حوزه ی زبان و ادبیات گیلکی به پژوهش پرداخت دو کتاب بررسی ویژگی ساختار زبان گیلکی و گویش رشتی و کتاب بادبامو ورشین باورد (دفتر شعر گیلکی) از وی منتشر شده است.

***************************************************************

گاه شماری گیلانی( دیلمی)

گيلان‌ در شمال‌ ايران‌، بين‌ سلسله‌ كوه‌هاي‌ البرز غربي‌ و دريايی مازندران‌ قرار دارد. اين‌ ناحيه‌ تاچند قرن‌ گذشته‌، نام‌ واحد و قلمرو ثابتی نداشت‌ و بنا به‌ برخی شواهد تاريخي‌،

فعل مرکب گیلکی

در ارتباط با فعل مرکب گیلکی که از اسم و فعل، یا صفت و فعل، یا قید و فعل، یا جز آن تشکیل می‌شود، عنصر دیگری مابین دوجزء ملاحظه می‌گردد،

زبان گیلکی

گیلکی از گویش‌های ایرانی نو است که در بخش‌هایی از گیلان رواج دارد. گیلکی در کنار تالشی و تاتی منطقه جنوب گیلان از گویش‌های عمده این منطقه به شمار می‌آید،

هايكوی گيلكی

 هايكوهای گيلكی سروده هاي كوتاهی اند مبتنی بر درنگ وتامل درلحظه های عينی"چيز"ها،تصرف ذهنی ان ها وخلق معنا(چيز های ديگر)با تكيه برعناصربومی و ويژگی های طبيعت سرزمين گيلان.

فرهنگ خوراک

نوروز» در فرهنگ مردم ایران آمیخته با معرفت و آگاهی قومی و ملی و مبتنی بر «آیین»هاست.آیین‌های نوروز نشانه‌هایی‌اند که باززایی و نو شدن زندگی و برکت را تداعی می‌کنند.

نگاهی به شعر مرادوخان

اگر به دو نوع تفکر در شعر: 1 – اسطوره ا ی  2-فلسفی معتقد باشیم، بیشک شعر مرا دوخان، سروده ی مسعود خمامی میتواند بر تفکری فلسفی پیریزی شده باشد.

مشتی هوای تازه...

نگاهی به مجموعه شعرگیلکی«بادبامو دورشین باورد» سروده ی مسعود پورهادی

خط و فاصله

من حضور «یوزپلنگان جوان» در صحنه‌ی زبان و ادبیات گیلکی را برای پر باری و نتیجه‌بخش بودن بحث‌های ادامه نیافته توسط هم‌نسلان من که به میان‌سالی و پیری رسیده‌اند،

چه کسی آنلاین است؟

ما 56 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم