دریاچه متحرک یا دریاچه استیل

دریاچه متحرک یکی از جاذبه های شگفت انگیز شهر آستارا است. این دریاچه با قرارگیری در کنار جاده رشت – آستارا موقعیت بسیار مناسبی برای گردشگران دارد که به راحتی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. تالاب استیل با دارا بودن مساحتی در حدود ۴۸ هزار متر مربع در ۵ کیلومتری ورودی شهر آستارا و در سمت غرب این جاده قرار دارد قرار دارد.

طبیعت تالاب استیل

اطراف این دریاچه را فضای سبز فرا گرفته است که محل بسیار مناسبی برای اسکان و کمپینگ مسافران است. بسیاری از مسافرانی که در کنار این دریاچه اقامت کرده اند با شگفتی از تغییرات سطح آب دریاچه یاد می کنند. این تغییرات سطح به حدی است که در برخی موارد درختان کوتاه قامتی که در کنار دریاچه قرار دارند به زیر آب فرو می روند.

دلیل اصلی این جا به جایی تغییرات جوی است که به خودی خود توانسته این دریاچه را به جاذبه ای به یاد ماندنی تبدیل کند.

گونه های گیاهی و جانوری

گونه گیاهی دریاچه استیل شامل درختان توسکا است که در محل های کم آب تر روییده اند و برخی از آن ها پوسیده شده اند و بر روی آب شناور مانده اند. این دریاچه زیستگاه انواع ماهی ها از جمله کپور و اردک ماهی است. همچنین دریاچه متحرک در گذشته میزبان پرندگان مهاجری بود که برای زاد و ولد به این منطقه مهاجرت می کردند.

بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه در فصل های بهار و تابستان است که زمان مناسبی برای مسافرت نیز هست. این دریاچه در سال ۱۳۸۴ به عنوان منطقه برتر گردشگری گیلان انتخاب شده است.

منبع : سایت گیلان

یک پاسخ ارائه کنید