عیسی افلاکی کلده

عیسی افلاکی متولد اول مهرماه ۱۳۳۶ در روستای کلده بالا . از توابع فومن .تحصیلات ابتدائی را در روستا و دوره راهنمایی را ( جمعه بازار رشت) – و دوره متوسطه را در شهر صومعه سرا . به اتمام رساند و در رشته علوم تجربی موفق به اخذ دیپلم شد.

برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به مشهد ـبخش جرجانی دانشگاه فردوسی رفت. که مقارن با انقلاب اسلامی و بعد از آن انقلاب فرهنگی. با تعطیلی دانشگاهها. مدت چهار سال ، از تحصیل بازماند، وی درمشهد ازدواج می نماید و با استخدام دریک شرکت بزرگ تولیدی در امور اداری مشغول کار،و با استفاده از بورسیه شرکت ، در رشته مدیریت صنعتی لیسانس گرفت حدود بیست سال مدیر امور اداری بود . بعلت علاقه شدیدی که به ادبیات و شعر از کودکی داشت درکلاس های تکدرس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد . واحدهای زیادی تا سطح دکترای تاریخ وادبیات را با موفقیت گذراند در خلال تحصیل از طرف استانداری خراسان از شرکت تولیدی به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان مامور به خدمت شد . وی از پانزده سالگی ، تحت تاثیر سروده های گیلکی نام آوران شعر زبان مادری استاد: افراشته؛ کسمائی راد‌، بازقلعه ایی و خصوصا زنده یاد شیون فومنی به شعر گیلکی علاقمند و سرودن شعر را با زبان مادری شروع کرد از نوجوانی با مجله کشاورز ،گل آقا،جوانان امروز ، توفیق و اکثر مطبوعات در زمینه شعر طنز و داستان ومقاله همکاری داشته بعدازانقلاب نیز سروده هاش در روزنامه های پرتیراژ چاپ می شد.
وی علاقه وافری بموسیقی داشت که دوتار خراسان و سنتور هنرجو و هنرآموزی کرد . مدتی هم در ارشاد خراسان دوره مقدماتی سنتور تدریس نمود. وی دارای چهار فرزند و هم اکنون مقیم مشهدمی باشد.

(منم آن گیل دل افسرده منم….

آنکه در”کلده” پرورده منم/
شهرت افلاکی وعیسایم نام
” روشن فومنی” اش کرده منم/

پدرم هست حسین ابن زمان –
ازپدرجد خودآزرده منم!
عددی نحس به چپ ساز رقم۱۳
شش درشش پس آن پرده منم/ ۳۶

پدرازآمدنم گشته حزین!
هشتمین کودک نشمرده منم!

همه گوینده که شیرین سخنی!
لیک شیرینی آن برده منم!

شعرچون زیره به کرمان سوغات
برده و باز پس آورده؛ منم

عیسی افلاکی.کلده فرزندحسین

بزودی . . .

یک پاسخ ارائه کنید