بابک افشار – موسیقی

او در تاریخ ۴ آذر ماه سال ۱۳۱۳ در بندر انزلی زاده شد.تحصیلات ابتدایی را دبستان‌های دقیقی و بیهقی و تحصیلات دبیرستان را در دبیرستان

فیروزبهرام و دبیرستان بیستون گذراند.بابک افشار از سال ۱۳۳۳ (۱۹۵۴) به موسیقی پرداخت و کار حرفه‌ای خود را با رادیو تلویزیون و سینما در ایران از سال ۱۳۴۰ (۱۹۶۱) آغاز کردو حدود ۳۵ سال ادامه داد.

کارنامه هنری

وی بیش از ۶۰۰ ملودی برای خوانندگانی چون پوران، هایده، رامش، مهستی، گوگوش، لیلا فروهر و شکیلا ساخته و همچنین آهنگ‌های بسیاری برای ویگن، عارف، ستار، داریوش تنظیم نموده که این آهنگ‌ها بسیار شناخته شده می‌باشند.

برخی از این ملودیها چنان موفقیت بزرگی را به همراه داشت که همچنان برخی از آن‌ها فراموش نشدنی می‌باشند. اولین ملودی وی “شونه به سر ” نام داشت که این آهنگ شهرت بسیاری به عارف در شروع خوانندگی وی بخشید.

پس از انقلاب و توقف کار موسیقی وی به منظور دستیابی به اهداف بلند خویش از کشور مهاجرت نمود و در کنار بسیاری از همکارانش که همگی با فضای متفاوتی در خارج از کشور روبرو شده بودند، حرفهٔ خویش را ادامه داد. موفقیت دو آلبوم وی در سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۵ توجه بسیاری از طرفداران موزیک پاپ را به خود جلب کرد. وی در جهت دستیابی به یکی از اهداف خویش که کشف خوانندگان مستعد می‌بوده، شکیلا را در جمع ایرانیان مقیم آمریکا وارد عرصه هنر نمود.

در طی ۲۰ سال گذشته وی در حدود ۲۳ آلبوم به جامعه ایرانی ارائه نموده که موفقیتش در این آلبومها مشوق وی در زمینه ارائه آلبومهای متفاوت بوده و وی معتقد است این کارها مورد قبول طرفداران موسیقی قرار خواهد گرفت. او را می‌توان یکی از موسیقی دانهای خلاق دانست.

یک پاسخ ارائه کنید