بازار ها و مراکز خرید در بندر انزلی

شنبه بازار یا بازار هفتگی در بندر انزلی: شنبه بازار هر هفته در روز شنبه و در مرکز شهر، در خیابان «میرزا کوچک خان جنگلی» برپا می شود. انواع فرآورده های کشاورزی نظیر میوه، سبزیجات، صیفی، انار، زیتون و نیز فرآورده های دامی نظیر لبنیات، ماکیان(مرغ و خروس)، انواع ماهی، صنایع دستی و . . . از جمله محصولات این بازار به شمار می آیند.

این بازار یک مرکز نمایشگاهی از تولیدات روستایی و فرهنگ بومی این منطقه برای گردشگران خصوصا در ایام نوروزی به شمار می آید. فروشندگان اجناس این بازار، معمولا از روستاها و شهرهای مختلف استان گیلان به آن جا می آیند و فرآورده های خود را به گردشگران و بومیان منطقه عرضه می دارند.

دوشنبه بازار (کپورچال) در بندر انزلی: این بازار هر هفته و در روز دوشنبه، در 21 کیاومتری انزلی در مسیر راه آسفالته به آستارا برپا می شود. این بازار مورد توجه روستاهای پیرامون و نیز گردشگران می باشد. از آنجا که در شمال کپورچال صید ماهی دریا صورت می گیرد و در زمین های جنوبی آن نیز استخر های متعدد پرورش ماهی قرار دارد، این منطقه به شهر ماهی معروف است. در بازار کپور چال انواع فرآورده های کشاورزی و دامداری منطقه در کنار سایر اجناس عرضه می شود.

بازار ماهی فروشان انزلی: این بازار در زیر پل انزلی و به شکل سنتی بر پا می شود. با توجه به آنکه بازار مذکور نیاز به بهسازی دارد اما به جهت عرضه انواع ماهی های تازه همواره مورد توجه گردشگران بوده است. تنوع ماهی های تازه با قیمت مناسب از ویژگی های بارز این بازار به شمار می آید.

بازار ساحلی یا آسیای میانه در بندر انزلی: این بازار در مسیر جاده انزلی به رضوانشهر و قبل از هتل سپید واقع شده است. بازارآسیای میانه در ضلع شمالی مسیر و در کنار دریا و به صورت محوطه ای محصور به شکل دکه های مجزا شکل گرفته است. بازار مذکور یکی از جاذبه های بسیار زیبای گردشگری در انزلی به شمار می آید. همجواری با ساحل زیبای دریای خزر زیبایی چشمگیری به این بازار بخشیده است و این مساله موجب شده تا همواره مورد توجه گردشگران و بومیان منطقه واقع شود. در بازار ساحلی اجناس مختلف و از جمله لوازم آرایشی – بهداشتی، انواع پوشاک، صنایع دستی و . . . . عرضه می شود. تنوع قرفه های بازار و اجناس آن و نیز وجود پارکینگ اختصاصی به طول تقریبی 2 کیلومتر از ویژگی های بارز بازار آسیای میانه محصوب می شود.

یک پاسخ ارائه کنید