روستای گردشگری استخرگاه

روستای استخرگاه از توابع بخش رحمت آباد شهرستان رودبار (زیتون) می باشد. این روستا در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. روستای بسیار زیبای استخرگاه که در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سر به فلک کشیده قرار دارد.

دلیل نامگذاری این روستا به استخرگاه:

به علت وجودداشتن ۲ استخر دراین روستا که یکی درضلع شرقی و دیگری درضلع غربی روستا میباشند، استخرگاه به این نام خوانده شده است. استخرضلع شرقی روستا محل ذخیره آب زمینهای کشاورزی روستای دفراز میباشد.

جاذبه های گردشگری روستای استخرگاه:

روستایی زیبا باطبیعت بکر که در ۲۰کیلومتری شهرستان رودبار و در فاصله زمانی ۴ ساعته از تهران قرار دارد .هر ساله گردشگران زیادی از این روستا دیدن می کنند.

جاذبه های دیدنی این روستا:

خانه روستایی تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰سال و با معماری سنتی خود درمرکز روستا یکی از جاذبه های گردشگری می باشد. در محوطه این خانه استخر زیبایی قرار دارد که اسم این روستا نشات گرفته از همین استخر می باشد. در قسمت بالادستی این استخر کوه میرزا قرار دارد که مکان مناسبی برای کوهنوردی می باشد. آبشار زیبای استخرگاه که از دامنه کوه درفک نشات میگیرد در دل جنگل های بکراین روستا قرارگرفته است. کوه درفک که درقسمت شرقی این روستا قرار دارد بر زیبایی های این روستا افزوده است. همچنین این روستا یکی از مسیرهای اصلی صعود کوهنوردان به کوه درفک می باشد.

یک پاسخ ارائه کنید