نگاهی کوتاه به یادواره چهلمین سالگرد بنیان گذاری مدرسه عالی مدیریت گیلان(لاهیجان)

✍به قلم و با پژوهش؛ محمود اصغری/ نویسنده کتاب نگاهی به مردم شناسی لاهیحان

به نام خداوند جان وخِرد
در چهلمین سال بنیان گذاری مدرسه عالی مدیریت گیلان(لاهیجان) ، به دعوت هیئت مدیره انجمن دانش‌آموختگان آن مدرسه عالی، همایشی از اعضای انجمن دانش‌آموخته‌ها و استادان مدرسه عالی مدیریت، در شهر لاهیجان برگزار شد.
به گفته اعضای هیئت مدیره دانش اموختگان، ازبدو پدید آمدن انجمن دانش‌آموخته‌های مدرسه عالی مدیریت گیلان، مقرر شد تا در نخستین پنجشنبه هر ماه، در” هتل همای تهران” و در نخستین هفته آبان ماه هر سال، به مناسبت بزرگداشت تاسیس مدرسه عالی، با حضور انجمن استادان و دانش آموختگان، در” شهر لاهیجان” ، همایشی برگزار شود که تا سال ۱۳۸۹ خورشیدی، ۲۱۶ جلسه به طور هفتگی و سالیانه به صورت مرتب برگزار شده است.
انجمن دانش آموختگان مدرسه عالی مدیریت گیلان( لاهیجان) ،اعضا و دانش آموختگان این واحد دانشگاهی قدیمی را از سراسر ایران و جهان فرا می‌خواند تا یاد و خاطره دوران شیرین دانشجویی را زنده کنند واز حال و احوال یکدیگر باخبر شوند و با یاد و گرامی‌داشت هموندانی که به سفر جاودانگی رفته اند ، گرد هم آیند و گب و گفتی داشته باشند. دانشجویانی که هم اینک در بخش‌های گوناگون خدماتی، اقتصادی مدیریتی و آموزشی( آموزش و پرورش عمومی – آموزش عالی)، جایگاهی برجسته دارند. بسیاری از دانش‌آموختگان مدرسه عالی مدیریت گیلان به عنوان دبیر آموزش و پرورش در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان گیلان و دیگر استان‌ها به خدمات آموزشی پرداخته اند
مدرسه عالی مدیریت گیلان( لاهیجان)، سال‌ها است که دیگر در شهر لاهیجان وجود خارجی ندارد. اما خاطره‌های بسیاری از آن دوران در اذهان دانش پژوهان و مردمان این دیار سبز باقی مانده است.
دانش آموختگان مدرسه عالی مدیریت گیلان در آبان ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی در سالروز بنیان گذاری آن، در” هتل آبشارلاهیجان”، گرداگرد کیک تولدی که روی آن عدد ۴۰ نقش بسته بود به جشن نشسته و روایتگر خاطره‌های شیرین دانشجویی بوده اند.
برای همه دانش آموختگان فرهیخته مدرسه عالی مدیریت گیلان(لاهیجان) آرزوی تندرستی و دلارامی دارم.
با مهرو احترام

یک پاسخ ارائه کنید