Mehr1

مهرداد پیله ور (شاعر )

مهرداد پیله ور در سال ۱۳۴۲ در خمام به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم ادامه داد و بیشتر در قالب نو شعر می سراید. وی تا کنون 5 مجموعه شعر ، به نام های : هماغوشی نگاه در رقص ماه ، از نگاه تو تا آفتاب ، پنجره‌ن پا خسته بو(گیلکی ) ، تی تی نار (مجموعه شعرگیلکی) و صدای تو را می‌بوسم به چاپ رساند.

اولین شعر گیلکی ایشان در صفحه‌ی ویژه ادبیات گیلکی روزنامه اطلاعات سال ۶۵ به چاپ رسید. چاپ شعر و مقاله در مجلات ادبی چیستا، گردونِ عباس معروفی، ویژه نامه‌های هنروادبیات، کادح، نقش‌قلم، گیله‌وا، قاف، ره‌آوردگیل و…منتشر شد.

وی از علاقه مندان به فعالیت فرهنگی در فضای مجازی می باشد. در این راستا در حوزه هنر و ادبیات گیلکی در سال ۹۷ گروه گیلکیِ “خاندش” را راه‌اندازی نمود که در این گروه حدود ۱۰۰ نفر حضور دارند و در آن به شعر گیلکی، داستان گیلکی و نیز نقد در این حوزه پرداخته می‌شود. همچنین در این راستا چون بسیاری از شاعران گیلک، دو زبانه شعر می‌سرودند در کنار گروه گیلکی خاندش ، اقدام به راه اندازی گروه شعر فارسی بنام ” گروه هنر و ادبیات معاصر ” نمود( سال 1399)

وی با توجه به علاقه و استقبال گیلک زبانان از زبان مادری در فضای مجازی ، دو کانال ، یکی در حوزه‌ی شعر مدرن گیلکی با عنوان “نویسه گیله‌برازه” و اخیرا هم در حوزه‌ی داستان گیلکی ، کانال ” گیلکی داستان ” را راه‌اندازی نمود.که علاقه مندان به شعر ، داستان و ادبیات گیلکی می توانند به این دو کانال مراجعه نمایند.

تی تی نار
صدای تو را می بوسم
پنجران پا خسته بو
از نگاه تو تا آفتاب
هماغوشی نگاه در رقص ماه
گیله برازه

مقالات:

اشعار:

داستانهای گیلکی: